Poslovno obdarovanje je sestavni del poslovnega bontona, hkrati pa tudi način negovanja medosebnih odnosov in izkazovanja pozornosti. Če že v zasebnem življenju drug drugega redko obdarujemo brez razloga, to še toliko bolj drži v poslovnem svetu. V slovenskem poslovnem okolju se največji del poslovnega obdarovanja odvije v prazničnem času konec leta, medtem ko si marsikje v tujini poslovna darila podarjajo predvsem ob sklenitvi konkretnih poslov in ob podpisih pomembnih pogodb. Ker so poslovni odnosi po svoje še občutljivejši od zasebnih, je dobro imeti v mislih nekaj zlatih pravil, ki nam pomagajo, da poslovno darilo doseže svoj namen, da obdarovanca ne užali oziroma ne spravi v zadrego.
1. Promocijsko darilo ni isto kot poslovno darilo!
Namen promocijskih daril je predstaviti podjetje in prikazati značilnosti in prednosti posameznih blagovnih znamk. Poslovna darila so veliko bolj nevtralna in raznolika. Lahko gre za pisarniški material in druge izdelke za pisarno, knjige, rokovnike, koledarje, uporabne pripomočke za dom in prosti čas, prehranske izdelke, še zlasti avtohtone slovenske, galanterijske izdelke in še marsikaj. Logotipe na darilih uporabljamo z ustrezno mero diskretnosti in okusa.
2. Bistvo darila je v vsebini in namenu, ne v vrednosti.
Vrednost poslovnega darila zakonsko ni določena, je pa pomembna, saj je od nje odvisna davčna posledica tako za obdarovanca kot obdarjenca. Poleg tega je pri določenih obdarjencih treba upoštevati tudi zakonodajo, ki nemara velja zaradi njihovega posebnega statusa (npr. pri funkcionarjih).
V določenih primerih je obdarjenec zaradi večje vrednosti darila zavezan opraviti prijavo darila ali pa postane darilo, ki je bilo podarjeno fizični osebi, celo last npr. delodajalca, države … Načine razpolaganja z darili, vodenje in vsebino seznama daril v marsikaterem podjetju urejajo interni pravilniki in protokoli, določajo pa jih tudi Obligacijski zakonik, Zakon o dohodnini, Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije ter Pravilnik o omejitvah in dolžnostih funkcionarjev v zvezi s sprejemanjem daril.
V vsakem primeru pa velja nenapisano pravilo, da naj bi bila poslovna darila okusna in ne večjih vrednosti. Treba je tudi paziti, da pri dajanju oz. sprejemanju daril ne gre za nelojalno konkurenco ali podkupovanje. Upoštevati je torej treba veljavno zakonodajo in pravilo etičnosti.
3. Pomembno je, kako podarimo.
Poslovnega darila ne podarja podjetje podjetju, temveč darovalec obdarovancu. Pomembno je, da je darilo izbrano v skladu z okusom in značajem obdarovanca in da ni v nasprotju z obdarovančevimi pričakovanji. Zato si vzemimo čas in poskušajmo poizvedeti kaj o obdarovancu (hobiji, zanimanja, posebnosti …). Poskušajmo biti izvirni in obdarovanca s čim presenetiti. Darila ne podarimo kar mimogrede, vzemimo si čas in ga pospremimo z lepimi besedami.
4. Izognimo se »kiksom« pri podarjanju.
Obdarovanec nikoli ne sme dobiti občutka, da smo nekaj na hitro potegnili iz omare ali celo podarili nekaj, kar smo sami prejeli kot darilo. Prav tako ne smemo obdarovanca postaviti pred izbor daril in ga prositi, naj si sam kaj izbere. Darila ne smejo biti preveč osebna in intimna, povezana s starostjo, boleznijo, higieno …
5. Tudi »embalaža« je pomembna.
Poslovnega darila nikoli ne zavijamo v celofan ali podarjamo v PVC-vrečki. Darilo naj bo primerno zavito, saj mu s tem zvišamo vrednost in pokažemo spoštovanje do obdarovanca, ne sme pa biti zavijanje dražje od darila samega. Pomisliti moramo tudi na praktičnost pri transportu darila, se pravi na to, kako bo obdarovanec darilo odnesel s seboj domov ali v pisarno.
O podjetju
Mladinska knjiga Trgovina je na področju knjigotrštva in papirništva vodilna gospodarska družba v Sloveniji. Ima razvejano mrežo knjigarn in papirnic ter veleprodajnih centrov po vsej državi. Več o podjetju si lahko ogledate tukaj.
Novice
-
Podarite lepe misli
| Novica
-
Podaljšanje akcijske ponudbe za nove stranke
| Novica
-
Akcijska ponudba interaktivnih zaslonov
| Novica